על השיטה

פילאטיס היא שיטת אימון המשלבת תרגילי חיזוק עם עקרונות של דיוק, שליטה וריכוז. השיטה שמה דגש על חיזוק שרירי הליבה ומסייעת בשיפור תפקוד הגוף באמצעות ארגון נכון של מרכז הגוף בשילוב עם נשימה, תנועתיות והתארכות.

 

ג'וזף פילאטיס, ממציא השיטה, נולד בדיסלדורף שבגרמניה בשנת 1880.

כילד הוא סבל מרככת ומאסתמה וגדל בבית שבו הייתה מודעות גבוהה לחשיבות האימון הגופני. אימו, נטורופתית במקצועה, האמינה כי תוכל להבריא את בנה ע"י תזונה נכונה ואימון גופני ולכן הקפידה על אורח חיים בריא, מאוזן ומלא בפעילות גופנית. אביו של פילאטיס, עסק בספורט תחרותי. ג'וזף פילאטיס עצמו עסק בענפי ספורט שונים (כגון : אגרוף תאילנדי, יוגה, צלילה ושחייה) כדרך להתחזק, להשתקם ולהתגבר על קשייו הגופניים.

בתקופת מלחמת העולם הראשונה, כאשר נכלא עם אזרחים גרמנים נוספים במחנה מעצר באנגליה, הוא דרבן את השבויים להתאמן ולא לשבת בחיבוק ידיים, בטענה שכך יצאו מהשבי חזקים יותר. כדי לסייע לפצועים שהיו מרותקים, הוא השתמש בקפיצים שחיבר למיטתם ובאמצעותם הצליחו לבצע תרגילים שהמציא עבורם. אלו היו מכשירי השיקום הראשונים של ג'וזף פילאטיס ושם למעשה פיתח סדרה של תרגילים שקרא להם בהמשך contrology (זה היה השם המקורי של השיטה).

 

בסביבות 1930 היגר פילאטיס לארה"ב, בדרך לשם הכיר את קלרה שלימים תהיה אשתו ושותפה מלאה בתהליך פיתוח השיטה. בניו-יורק הוא סייע בשיקום רקדנים שנפצעו, שבהמשך הפכו לדור הראשון של מדריכי הפילאטיס.

ג'וזף פילאטיס נפטר בשנת 1967 וקלרה המשיכה לעבוד עוד כשנתיים לאחר מותו בסטודיו. בשנת 2000 התקבלה ההחלטה לקרוא לשיטה בשם "פילאטיס", לאחר מאבק משפטי שניהלו תלמידיו. מאז החלה התעניינות הולכת וגוברת בשיטה, שבבסיסה עומדת הבנתו האינטואיטיבית של ג'וזף פילאטיס את גוף האדם.

0507505960
  • Grey Facebook Icon